torsdag den 18. maj 2023

Hjertets afkroge - Big Point 1

 

 



Fakta: 

Forfatter: Kis Baadsgaard Forlag: Baadsgaards Books Årstal: 2022 Udgave: 1
 Sprog: Dansk    Sidetal: 378
Genre: Romance Aldersgruppe: 15+ Eksemplar:  Anmeldereksemplar

Resumé: 

Der er nok mange kvinder der kender det med at blive smidt d af sin kæreste/forlovede, skulle det ske at de står med en positiv graviditetstest. Dette var lige hvad der skete for Grace, der 2 uger før hendes bryllup fandt ud af at hun var gravid. Dette var hendes forlovede ikke interesseret i, så Grace blev smidt ud, med stort set  hvad hun stod i. 

Ikke længe derefter får hun et opkald fra en amerikansk advokat, at hendes mormor er død. Og så starter Graces nye liv for alvor. Hun tager til Montana - nærmer betegnet Big Point, hvor hun med sin arv fra mormoren, starter et helt nyt liv for hende, og den kommende baby. 

Største delen af indbyggerne i Big Point, er yderst velkomne, og gør hvad de kan for at Grace føler sig velkommen - lige bortset fra hendes sure og stædige (men yderst lækre) nabo Sam. Han ser faktisk helst hun bare forsvinder.  

Anmeldelse:

Den situation som Grace befinder sig i, i starten er bogen, er ikke ny - eller, jeg ved det selvfølgelig ikke helt, da jeg ikke selv har stået i den situation, men man hører jævnligt om det. At blive smidt ud af kæresten fordi man er gravid, og han ønsker ikke barnet. For Grace betyder det også at hun stort set ikke har noget, hverken penge eller tøj, og må kæmpe for at få enderne til at hænge sammen. 

Så modtager hun ud af det blå, et opkald fra en amerikansk advokat, og er usikker på om det er en der forsøger at snyde hende. Men hvem ville da ikke ønske et opkald fra en rig onkel, bedstemor eller lign. fra USA?

"Hjertes Afkroge" af Kis Baadsgaard, er så relaterbar på mange måder. At skulle starte på en frisk efter endt forhold. Lære de nye naboer at kende - og ikke mindst forsøge at enes med dem. og så at redde nødlidte dyr.

Kis Baadsgaard skriver så man er fanget. Eftersom jeg primært læser når jeg er på farten om morgenen, kan jeg godt tage en uges tid om at komme igennem en bog, på en god tykkelse. Men "Hjertets Afkroge" var jeg igennem på 2-3 dage. Jeg havde bare svært ved at lægge den fra mig igen. 

Jeg var helt vild med at læse Graces historie, og med både skænderier, kærlighed, sex, og twists, så er den bare medrivende lige fra starten. Jeg kan ikke vente med at læse videre om indbyggerne i Big Point, og derved også måske lære noget nyt/mere om Grace.

Jeg kan helt sikkert anbefale at læse "Hjertets Afkroge" af Kis Baadsgaard.

🌟🌟🌟🌟🌟🌟/6





Ingen kommentarer: